Bila i Norden del 5 eller Snart är ett annat ord för länge

Vi vaknade till ett stekhett Bergen. Alla hoppade i plurret och så gjorde vi en ordentlig frukost. Innan vi rivit tältet och packat bilen var vi så svettiga så det blev bad som gällde igen.

Sedan åkte vi och åkte och åkte. Hela långa dagen över fjäll, forsar och genom små söta byar (en gång singlade vi fram för att en ko traskade framför oss). Vi pausade vid en stavkyrka och hade picknick.

Vi förvånades över att det tar så länge att komma genom Norge. Avstånd som på kartan inte är långa tar många många timmar.

Vi förvånades också över barnens ork. Först klockan nio på kvällen var tältet rest och vi började laga middag!

Nästa dag hade vi tidig väckning och åkte till Stockholm. Barnen hoppade in i bilen i pyjamas och så åt vi morgonmål efter några timmars färd. Näreviframme? hörs med jämna mellanrum främst från Saga. ”Jag vet nog att snart egentligen betyder länge. För på dagis säger tanterna snart men det tar alltid JÄTTELÄNGE!”

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

4 svar på Bila i Norden del 5 eller Snart är ett annat ord för länge

1. Konrad skriver:

Fin iaktagelse angående ”snart”, tror att vi också använder det som synonym för längre-än-jag-vill-säga.

Trevlig hemresa,
    MK,MK,KK,KK

2. Vilma skriver:

Hej, tänkte bara kommentera att jag följt med er bilresa i Norge och Sverige, och det har varit väldigt underhållande. Vi bilade och tältade själv i sommar i Finland och tyckte så mycket om det att vi tänkte just utvidga antingen väster- eller söderut nästa sommar. Kanske. Så även på det sättet har det varit kul att ta del av era erfarenheter. Hoppas resten av resan också går bra!

• sonja skriver:

Hej! Tack för kommentaren. Roligt att du följt oss. Vi ska också campa i Finland nåt tag. Även här hemma finns mycket att se och uppleva.